Jeśli pracownicy chcą pracować z domu, dlaczego im na to nie pozwolić?




Jeśli pracownicy chcą pracować z domu, dlaczego im na to nie pozwolić?


Czy Twoja mała firma oferuje opcje zdalnej pracy? Jeśli nie, to lepiej się zastanowić. W przeciwnym razie możesz stracić nie tylko dobrych pracowników, ale także potencjalnych pracowników.

Tak wynika z raportu opublikowanego przez firmę Zapier, która zapewnia narzędzia do łączenia oprogramowania i technologii. Badanie, w którym wzięło udział prawie 900 amerykańskich „pracowników wiedzy” - tych, którzy pracują przede wszystkim w środowisku zawodowym i używają komputera jako części swojej pracy - wykazało, że 95% tych pracowników chce pracować zdalnie, a 74% chętnie zrezygnuje z pracy praca w tym celu.

Niestety nadal istnieje zbyt wiele firm, które nie oferują opcji zdalnej pracy i cierpią z tego powodu. Według badania Zapiera 31% ankietowanych stwierdziło, że nie pracuje zdalnie, ponieważ ich firma na to nie zezwala, a 26% rezygnuje z pracy z tego powodu, co stanowi jedynie wyzwanie dla pracodawcy dotyczące znalezienia i utrzymania dobrego stanu ludzie w czasach napiętego zatrudnienia.

Pamiętaj - są to pracownicy „wiedzy” - ludzie, którzy nie przebywają w hali produkcyjnej lub wykonują pracę, która wymaga od nich ciągłego przebywania na miejscu lub w lokalizacji klienta. Niestety, ci pracownicy nie mogą być przystosowani do opcji pracy zdalnej ze względu na charakter ich pracy. Ale są też dla nich opcje. Widziałem, jak niektórzy z moich klientów wykazywali się kreatywnością w zakresie godzin pracy, oferując dłuższe zmiany, które mają więcej nieprzerwanych dni wolnych, a także oferując większą elastyczność w zakresie planowania dla tych pracowników o wyższej wydajności, którzy pracują w firmie przez określony czas.

Ale dla reszty siły roboczej ważne jest posiadanie zasad dotyczących pracy zdalnej. Dobra polityka powinna wymagać od ciebie, pracodawcy, dostarczenia technologii - aplikacji chmurowych, narzędzi i urządzeń do komunikacji i współpracy - które umożliwią zdalnym pracownikom wydajną pracę z domu. W zamian pracownicy muszą zobowiązać się do bycia dostępnymi w godzinach pracy tak, jakby byli w biurze i do zminimalizowania wszelkich oznak, że pracują z domu, takich jak szczekanie psów, płacz dzieci i zespół z The View kłócący się w tle.

Może to mój wiek, ale nie zgadzam się z dwiema trzecimi respondentów w ankiecie Zapiera, którzy uważają, że do 2030 r. Biuro po prostu „zniknie”. Wiem o tym, ponieważ prowadzę firmę, w której wszyscy moi ludzie pracują zdalnie. Nie mamy biura i chociaż korzystam z niższych kosztów ogólnych, mogę śmiało powiedzieć, że moja firma jest prawdopodobnie najbardziej dysfunkcyjną firmą na świecie.

Jasne, rozmawiamy przez telefon i spotykamy się na spotkaniach z klientami. Ale biura zapewniają środowisko do współpracy, pracy zespołowej i zwykłych kontaktów międzyludzkich, które są nieocenioną częścią sukcesu firmy. Wiem, że brak takiego środowiska oznacza, że ​​tracę identyfikację potencjalnych szans lub rozwiązań problemów, które naturalnie pojawiają się podczas rozmów w biurze.

Tak, musisz mieć politykę pracownika zdalnego. Dane to potwierdzają. Ale zrównoważyć to również z wymaganiami biurowymi. Twoja firma zawsze będzie tego potrzebować.

Komentarze