Jeśli pracownicy chcą pracować z domu, dlaczego im na to nie pozwolić?
Czy Twoja mała firma oferuje opcje zdalnej pracy? Jeśli
nie, to lepiej się zastanowić. W przeciwnym razie możesz stracić nie tylko
dobrych pracowników, ale także potencjalnych pracowników.
Tak wynika z raportu
opublikowanego przez firmę Zapier, która zapewnia narzędzia do
łączenia oprogramowania i technologii. Badanie, w którym wzięło udział
prawie 900 amerykańskich „pracowników wiedzy” - tych, którzy pracują przede
wszystkim w środowisku zawodowym i używają komputera jako części swojej pracy -
wykazało, że 95% tych pracowników chce pracować zdalnie, a 74% chętnie
zrezygnuje z pracy praca w tym celu.
Niestety nadal istnieje zbyt wiele firm, które nie oferują opcji
zdalnej pracy i cierpią z tego powodu. Według badania Zapiera 31%
ankietowanych stwierdziło, że nie pracuje zdalnie, ponieważ ich firma na to nie
zezwala, a 26% rezygnuje z pracy z tego powodu, co stanowi jedynie wyzwanie dla
pracodawcy dotyczące znalezienia i utrzymania dobrego stanu ludzie w czasach
napiętego zatrudnienia.
Pamiętaj - są to pracownicy „wiedzy” - ludzie, którzy nie
przebywają w hali produkcyjnej lub wykonują pracę, która wymaga od nich
ciągłego przebywania na miejscu lub w lokalizacji klienta. Niestety, ci pracownicy
nie mogą być przystosowani do opcji pracy zdalnej ze względu na charakter ich
pracy. Ale są też dla nich opcje. Widziałem, jak niektórzy z moich
klientów wykazywali się kreatywnością w zakresie godzin pracy, oferując dłuższe
zmiany, które mają więcej nieprzerwanych dni wolnych, a także oferując większą
elastyczność w zakresie planowania dla tych pracowników o wyższej wydajności,
którzy pracują w firmie przez określony czas.
Ale dla reszty siły roboczej ważne jest posiadanie zasad
dotyczących pracy zdalnej. Dobra polityka powinna wymagać od ciebie,
pracodawcy, dostarczenia technologii - aplikacji chmurowych, narzędzi i
urządzeń do komunikacji i współpracy - które umożliwią zdalnym pracownikom
wydajną pracę z domu. W zamian pracownicy muszą zobowiązać się do bycia
dostępnymi w godzinach pracy tak, jakby byli w biurze i do zminimalizowania
wszelkich oznak, że pracują z domu, takich jak szczekanie psów, płacz dzieci i
zespół z The View kłócący się w tle.
Może to mój wiek, ale nie zgadzam się z dwiema trzecimi
respondentów w ankiecie Zapiera, którzy uważają, że do 2030 r. Biuro po prostu
„zniknie”. Wiem o tym, ponieważ prowadzę firmę, w której wszyscy moi
ludzie pracują zdalnie. Nie mamy biura i chociaż korzystam z niższych
kosztów ogólnych, mogę śmiało powiedzieć, że moja firma jest prawdopodobnie
najbardziej dysfunkcyjną firmą na świecie.
Jasne, rozmawiamy przez telefon i spotykamy się na spotkaniach z
klientami. Ale biura zapewniają środowisko do współpracy, pracy zespołowej
i zwykłych kontaktów międzyludzkich, które są nieocenioną częścią sukcesu
firmy. Wiem, że brak takiego środowiska oznacza, że tracę identyfikację potencjalnych szans lub
rozwiązań problemów, które naturalnie pojawiają się podczas rozmów w biurze.
Tak, musisz mieć politykę pracownika zdalnego. Dane to
potwierdzają. Ale zrównoważyć to również z wymaganiami
biurowymi. Twoja firma zawsze będzie tego potrzebować.
Komentarze
Prześlij komentarz